+45 86 89 27 04

Fitness hold

Oversigt over fitness hold

Pilates

På pilates arbejder vi med vores kropskerne og den gode kropsholdning. Vi har fokus på ryg, mave og bækkenbund. Hver gang gennemgår vi bl.a. de 6 pilates grundprincipper, som er vigtige teknikker til udførelse af de forskellige øvelser, så vi får det optimale ud af vores træning. Vi arbejder på vores træningsmåtte. Afsluttes med udstræk. Alle kan være med.

MAKS 16 Deltagere
Underviser: Helle Eriksen

Tirsdag 17.00 – 18.00, Onsdag og Fredag 10.00 – 11.00

Senior fitness

Træning for seniorer med lette og enkelte styrke og konditions øvelser. Der er i timen fokus på styrke, balance, koordination, stabilitet og funktionalitet og bækkenbund som sikre at man forbedre eller bevare sin mobilitet og styrke i muskler og knogler.

Under timen bruger vi forskellige redskaber som f.eks håndvægt, vægtstang, elastikker og evt den store pilates bold og step bænke, altid med variationer fra gang til gang. Der er god musik fra 60èrne og 70èrne, som er med til at løfte stemningen og instruktøren sikre at alle er med uanset trænings niveau, skavanker og formåen.

En alsidig time, som altid afrundes med grundig stræk og afspænding.

Max 16 deltagere
Underviser: Helle Eriksen

Mandag 11.00 – 12.00

Ons – fredag 09.00 – 09.55

Mål
At forbedre og bevare sin mobilitet og styrke til brug i det daglige.

CirkelCross

Cirkel Cross er en blanding af cirkelgym og cross training .
Der benyttes bl.a. øvelser fra cross trainingen.
Man laver øvelserne stationsvis i et bestemt tidsinterval, ligesom i cirkel gym.
Alle kan være med.

MAKS 16 Deltagere
Underviser: Mikkel Rasmussen

Torsdag 17.00 – 18.00

CrossTraining

CrossTraining, CrossFit eller XFit, kært barn har mange navne, men uanset navnet så er træningsformen defineret ved konstant variede bevægelser ved høj intensitet og resultatet er øget arbejdskapacitet indenfor brede tidsintervaller og alle tænkelige øvelser og bevægelser.

CrossTraining er modsat mange andre sportsgrene rettet mod at gøre sine atleter til generalister og ikke specialister, hvorfor du også vil kunne møde alle former for bevægelser og øvelser på vores timer, kun fantasien sætter grænser.

Vi træner til at kunne klare det ukendte og uvisse, hvad det nu måtte være af fysiske og mentale modstande, hvilket kun kan gøres gennem konstant variet funktionel træning.

WOD: WOD står for Workout Of the Day. WOD vil typisk være opbygget med en opvarmning, en tekniksession, en styrkesesssion og til sidst en workout. Vi har fuld fokus på teknik og korrekt udførelse af bevægelser under hele timen, og alle øvelser kan skaleres og modificeres, så alle kan være med uanset skadeshistorik, niveau og alder.

Max. 16 deltagere

Mandage 17.00 – 18.00 Instruktør: Michael Hald

Mandage 18.00 – 19.00
 Instruktør: Mikkel Rasmussen

Torsdage 17.00 – 18.00 Instruktør: Mikkel Rasmussen

Tabata

Tabata for de morgenfriske.
Japansk intervaltræning, hurtigt og effektivt.
Træningen vil bestå af 6-8 øvelser, hvor der køres 8 runder i hver øvelse – 20 sec arbejde og 10 sec hvile.

Konditon 
– Fedt forbrænding
 – Styrke
 – Udholdenhed

Max 12 tilmeldte
Instruktør:
Michael Hald

Onsdag og fredag kl. 06.15 – 06.50

HiiT

Få gode resultater på kort tid med HIIT(Høj Intensiv Interval Træning)
HIIT er en meget varieret træningsform og målet er at udfordrer dig til det yderste gennem en række forskellige øvelser i korte intense intervaller. Øvelserne vil tage udgangspunkt i det bedste fra funktionel træning, styrketræning og konditionstræning.

HIIT er for alle, uanset alder, køn, erfaring og træningstilstand. Alle øvelserne kan tilpasses så de passer lige præcist til dig.
Træningen er både udfordrende, sjov og hård. Vi bruger bl.a. kettlebells, bokse, reb, elastikker, bolde og ikke mindst vores egen krop i træningen.

Kom og vær med til den fedeste træning – tilmeld dig på www.ryfys.dk.

MAKS 12 deltagere
Underviser: Frank Henriksen

Onsdage kl. 17.30 – 18.30

Mål
Forbedret kondition, stærkere muskler og toning af kroppen.

Puls/Styrke

På denne time arbejder vi med styrketræning af hele kroppen. Vi har fokus på både over- og underkrop via forskellige øvelser med bl.a håndvægte, bodybarer og gulvmåtte. Der er altid fokus på teknikker i øvelserne, og instruktøren guider hele vejen. Til sidst får vi pulsen op og sved på panden, når vi bevæger os til forskelligt musik, som kan være lige fra de latinske rytmer til dance charten eller retro. Starter med opvarmning og afsluttes med udstræk.

MAKS 16 deltagere

Tirsdag 16.00 – 17.00

Underviser: Helle Eriksen

YOGA

Formen vil primært være Hatha yoga, der er grundlæggende for alle yogastillinger. Den er derfor god at starte med hvis du ikke har lavet yoga før. Der vil både være kraftfulde øvelser (yang) og mere stille og restorative øvelser (yin) Vi tager os tid til at være i stillingerne men der vil også være små flows, der giver sved på panden. Undervejs arbejder du med at din vejrtrækning, hvilket giver en bedre effekt af øvelserne og virker afstressende. Der kan være forskellige fokusområder på timerne. Der sluttes altid af med en lille ”Shavasana” afspænding på måtten, så medbring en varm trøje og sokker

MAKS 15 deltagere
Underviser: Bodil Roulund

Tirsdage kl. 19.15 – 20.30

Book hold eller køb abonnement